Qashqai e-POWER – Nissan piedāvā unikālu, elektrificētu piedziņu savā segmentu definējošajā krosoverā / SIA NORDE / Jaunumi

Qashqai e-POWER – Nissan piedāvā unikālu, elektrificētu piedziņu savā segmentu definējošajā krosoverā

Jaunais qashqai ar e-power piedziņas sistēmu

e-POWER - unikāla elektrificēta spēka piedziņa atsaucīgākai, klusākai, efektīvākai braukšanai

 e-POWER – 100% elektriski darbināma tehnoloģija, kas piedāvā elektromobiļa braukšanas sajūtu bez nepieciešamības veikt automobiļa uzlādi.

• Qashqai e-POWER versijas automobiļu piegādes klientiem sāksies šī gada oktobrī.

Nissan unikālā e-POWER tehnoloģija no jauna definēs drosmīgas un aizraujošas inovācijas krosoveru segmentā, ko Qashqai aizsāka 2007. gadā, radot šo segmentu.

Jaunais Nissan Qashqai ir pirmais Nissan automobiļa modelis Eiropā, kas tiks aprīkots ar e-POWER piedziņas sistēmu. Tā ir ekskluzīva Nissan tehnoloģija un Nissan elektrifikācijas stratēģijas būtiska sastāvdaļa, kas piedāvā atsaucīgu, efektīvu un klusu braukšanu.

“Inovatīvās e-POWER tehnoloģijas ieviešana jaunajā Qashqai ienesīs vēl vairāk Nissan novatoriskā gara krosoveru segmentā. Klientiem noteikti ļoti patiks sajūta, kas būs līdzīga kā, braucot ar elektrisko automobili, taču bez raizēm par automobiļa uzlādi. e-POWER ir solis pretī elektriskajai mobilitātei un ir nozīmīgs pavērsiens Nissan elektrifikācijas stratēģijā,” saka Arnods Šarpentjē (Arnaud Charpentie), Nissan AMIEO produktu stratēģijas un cenu noteikšanas reģiona viceprezidents.

Qashqai e-POWER – unikāls, elektrificēts, bez nepieciešamības uzlādēt

e-POWER veido augstas jaudas akumulators, kas papildināts ar mainīgas kompresijas pakāpes 1,5 l trīscilindru benzīna turbodzinēju, kurš ģenerē 156 ZS, jaudas ģeneratoru, invertoru un 140 kW elektromotoru, kas izmēra un jaudas ziņā līdzīgs agregātiem Nissan elektriskajos automobiļos. Benzīna dzinējs ģenerē elektrību, ko caur invertoru var pārvadīt uz akumulatoru bloku, elektromotoru vai tiem abiem atbilstoši braukšanas scenārijam. 

Šo jaudas agregātu atšķir tas, ka elektromotors ir vienīgais riteņu jaudas avots, tāpēc tā reakcija ir acumirklīga un lineāra. Tā ir pievilcīga alternatīva tradicionālajiem hibrīdiem, kur autovadītājiem ir jāsamierinās ar braukšanas pieredzei raksturīgajām nepilnībām.

Turpretim jaunā Qashqai e-POWER tehnoloģija tika radīta, lai sniegtu patīkamu, bezrūpīgu un vienmērīgu braukšanas pieredzi, kas raksturīga braukšanai ar 100% elektriskiem automobiļiem, taču bez nepieciešamības automobili uzlādēt.

Mainīgas kompresijas pakāpes tehnoloģija

Nissan unikālās e-POWER tehnoloģijas pamatā ir 1,5 l trīscilindru mainīgas kompresijas 156 ZS benzīna dzinējs ar turbokompresoru, kas ir izstrādāts īpaši šim lietojumam. Dzinēja mainīgās kompresijas spēja ir unikāla iekšdedzes dzinēja funkcija un ļauj tam pielāgot kompresijas pakāpi, nodrošinot gan optimālu veiktspēju, gan ekonomiju atkarībā no dzinēja slodzes. Pirmoreiz to ieviešot 2018. gadā Infiniti, ASV automobiļu konsultāciju uzņēmums Ward’s to iekļāva pasaules 10 labāko dzinēju sarakstā.

Kompresijas pakāpju atšķirības svārstās no 8:1 līdz 14:1. Tas tiek panākts ar izpildmehānisma kustību, kas maina virzuļa gājiena garumu atbilstoši jaudas pieprasījumam.

Zema jaudas pieprasījuma scenārijos, piemēram, nemainīgā ātrumā ar labu akumulatora uzlādes stāvokli, kompresijas pakāpe būs augstākā diapazonā, kas optimizē patēriņu un emisijas. Ja ir liels enerģijas pieprasījums, lai uzlādētu akumulatoru vai piegādātu strāvu tieši motoram, tiks aktivizēta zemāka kompresijas pakāpe, kas palielinās dzinēja jaudu. Pāreja starp dažādām kompresijas pakāpēm ir nemanāma, un autovadītājam nav nepieciešams veikt jelkādas darbības.

“Linear Tune” sistēma

Qashqai e-POWER tehnoloģijas izstrādes atslēga bija nepieciešamība nodrošināt, lai braukšanas pieredze radītu "savienotu" sajūtu, kur benzīna dzinēja apgriezienu skaits saglabā attiecību ar Qashqai ātrumu uz ceļa. Nissan Technical Centre Europe (NTCE) inženieri Apvienotajā Karalistē un Spānijā sadarbojās, izstrādājot sistēmu ar nosaukumu “Linear Tune”. Šī funkcija regulē benzīna dzinēju un pakāpeniski palielina 1,5 l dzinēja apgriezienu skaitu, lai apmierinātu motora enerģijas pieprasījumu, palielinoties automobiļa paātrinājumam, nodrošinot, ka braucēji neizjūt “atvienojumu” starp veiktspēju un skaņu. Dzinēja apgriezienu skaita un ātruma atšķirības ir parādība, kas satrauc autovadītājus un pasažierus. Piemēram, pēkšņs dzinēja apgriezienu pieaugums bez samērīga ātruma pieauguma tiek uztverts kā nomācošs un sniedz “atvienojuma” izjūtu. e-POWER “Linear Tune” ir pretlīdzeklis tam.

e-Pedal Step

Līdzīgi kā Nissan LEAF, arī jaunā Qashqai e-POWER versija piedāvās pilnīgi jaunu “viena pedāļa” braukšanas pieredzi, ko sauc par e-Pedal Stepe-Pedal Step ir radīts, lai novērstu nogurdinošo spriedzi, kas rodas, braucot pilsētā, atkārtoti apstājoties un uzsākot braukšanu, kad autovadītājam bieži jāvirza kāja no viena pedāļa uz otru, ļaujot autovadītājam uzņemt ātrumu un bremzēt, izmantojot tikai akseleratora pedāli.

e-Pedal Step vispirms ir jāaktivizē ar slēdzi centrālajā konsolē, un, kad tas ir ieslēgts, akseleratora pedālis nodrošinās paātrinājumu kā parasti. Atlaižot akseleratora pedāli, e-Pedal Step piebremzēs Qashqai ar 0,2 g, kas ir pietiekami, lai iedegtu bremžu lukturus, un samazinās braukšanas ātrumu līdz “rāpojošam” ātrumam (nevis pilnīgi apstāsies). Tas nodrošina daudz vienmērīgāku manevrēšanu, braucot nelielā ātrumā. Autovadītāji ātri pielāgojas e-Pedal Step lietošanai, tādējādi izbaudot vienmērīgāku automobiļa kustību, padarot braukšanu pilsētā intuitīvāku un mazāk prasīgu.

Atsaucīga, efektīva un klusa braukšana

e-POWER priekšrocība ir tāda, ka dzinējs darbojas optimālajā diapazonā un vislabākajā kompresijas pakāpē, kas nodrošina izcilu degvielas efektivitāti un zemāku CO2 izmešu līmeni salīdzinājumā ar tradicionālo iekšdedzes dzinēju, kā arī izsmalcinātu gaitu, pateicoties samazinātam dzinēja trokšņa līmenim. Papildu priekšrocība ir minimāla e-POWER ietekme uz pilsētas gaisa kvalitāti.

Pateicoties tikai elektromotora piedziņai, griezes momenta padeve nav aizkavēta, kā tas var būt tradicionālajiem hibrīda automobiļiem, kur dzinēja apgriezienu skaits var pēkšņi palielināties, jo tas reaģē uz akseleratora pieprasījumu pēc tūlītēja paātrinājuma. Acumirklīga e-POWER reakcija nodrošina unikālu un aizraujošu braukšanas pieredzi jebkuros braukšanas apstākļos.

Lai palielinātu veiktspēju liela paātrinājuma vai liela ātruma situācijās, enerģijas pārvaldības vadības bloks e-POWER sistēmā var nosūtīt 1,5 l dzinēja saražoto jaudu tieši uz elektromotoru, izmantojot invertoru, lai pastiprinātu elektroenerģijas piegādi, kas nāk no akumulatora.
Samazinot ātrumu un bremzējot, kinētiskā enerģija tiek atgūta un novirzīta atpakaļ uz akumulatoru, lai optimizētu efektivitāti.

“Mēs zinām, ka potenciālie Qashqai e-POWER klienti gandrīz trīs ceturtdaļas sava laika pavadīs, braucot pilsētas un piepilsētas vidē. Līdz ar to mēs esam izstrādājuši e-POWER sistēmu tā, lai tā darbotos pēc iespējas efektīvāk un diskrētāk tieši šādos apstākļos, taču netiek pieļauti nekādi kompromisi attiecībā uz braukšanas veiktspēju. Paātrinājums ir tūlītējs, pateicoties pilnībā elektriskajai riteņu piedziņai, un nav pārnesumkārbas, kas pārtrauktu jaudas padevi,” saka Deivids Moss (David Moss).


Pārejas tehnoloģija, lai nākotnē brauktu ar 100% elektrisku automobili, bez nepieciešamības automobili uzlādēt

Nissan pētījumi liecina, ka krosoveru īpašnieki Eiropā vairāk nekā 70% sava laika pavada, braucot pilsētas un piepilsētas vidē. Pētījumi arī parāda, ka patērētāji jūtas spiesti piekāpties braukšanas prieka ziņā, lai automobiļa izvēle būtu ekoloģiskāka.

e-POWER reaģē uz šo tendenci, nodrošinot optimālu degvielas ekonomiju, neupurējot braukšanas prieku, pateicoties uzlabotajai akumulatora un elektromotora tehnoloģijas kombinācijai ar novatorisku, mainīgas kompresijas pakāpes iekšdedzes dzinēju.

Tādējādi e-POWER ir ideāla tehnoloģija tiem, kas ikdienā pārvietojas pilsētā vai piepilsētā, nākotnē apsver domu par elektroautomobiļa iegādi, bet kam šobrīd vēl nav visi apstākļi elektroauto iegādei vai uzlādei, vai tiem, kas vēl nav 100% gatavi pāriet uz pilnīgi elektrisku braukšanu.

Trešās paaudzes Nissan Qashqai ir palicis uzticīgs tā oriģinālajai formulai – pievilcīgs dizains, paaugstināta līmeņa komforts ar intuitīvām tehnoloģijām salonā un efektīva, un tajā pašā laikā patīkama braukšanas dinamika.

“Braucot, izbaudot Nissan unikālo e-POWER tehnoloģiju, mēs esam pārliecināti, ka klienti iemīlēs tās sniegto elektriskās piedziņas sajūtu un brīvību, ko sniedz bažu neesamība par nobraucamo attālumu. Qashqai e-POWER ir automobilis, ar kuru klientiem patiesi patiks braukt, un tā ir lieliska iespēja ikdienā būt videi draudzīgākam. Qashqai e-POWER patiks autovadītājiem, kuri vēl nav gatavi 100% elektriskam automobilim, bet vēlas būt ilgtspējīgāki un baudīt elektroautomobiļiem raksturīgo braukšanas prieku katru dienu,” piebilda Arnods Šarpentjē.

TEHNISKĀS SPECIFIKĀCIJAS*

Jauda 140 kW ( 190 ZS)*
Maks. griezes moments iekšdedzes dzinējam 250 Nm
Maks. griezes moments elektriskajam motoram 330 Nm
CO2 izmešu apjoms ( WLTP kombinētajā ciklā) 119 - 123 g/km**
Vidējais degvielas patēriņš ( WLTP kombinētajā ciklā) 5,3 - 5,4l/ 100km**
Pašmasa 1612 - 1728kg***
Cd 0,32
Maks. ātrums 170 km/h
Paātrinājums (0 -100 km/h) 7,9 sek.
Garums 4425 mm
Platums ( bez spoguļiem)

1835 mm

Augstums  1625 mm
Garenbāze 2665 mm

*Tikai elektriskā jauda (100% elektriskā motora piedziņa).
**Tiks apstiprināts pēc homologācijas saņemšanas.
***Atkarībā no aprīkojuma līmeņa un specifikācijām.

*Tikai elektriskā jauda (100% elektriskā motora piedziņa).
**Tiks apstiprināts pēc homologācijas saņemšanas.
***Atkarībā no aprīkojuma līmeņa un specifikācijām.