Nissan Qashqai pasaules prezentācija / SIA NORDE / Jaunumi

Nissan Qashqai pasaules prezentācija

6. septembrī pasākumā Parīzē, ko organizēja Nissan prezidents un CEO Karloss Gosns (Carlos Ghosn), Nissan pirmo reizi prezentēja jauno kompakto crossoveru - Nissan Qashqai.

Balstīts uz tāda paša nosaukuma konceptautomobili, kas tika prezentēts 2004. gada Ženēvas autoizstādē, Qashqai ir jauns Nissan automobīlis Eiropai. Tā tirdzniecība sāksies 2007. gada februārī. Tas ir paredzēts autopircējiem, kas lūkojas pēc dinamiskāka dizaina, nekā piedāvā tradicionālie C segmenta automobiļi, bet nevēlas lielu, agresīvu kompakto SUV automobili.

Automobiļa dizaina izstrādi vadīja "Nissan Design Europe" (NDE), un tas ir pirmais jaunais konveijera automobilis, kas izstrādāts NDE kopš pārcelšanās uz Londonu 2003. gadā. Attīstības programmu vadīja "Nissan Technical Centre Europe", kas atrodas Krenfīldā, Anglijā, un šajā procesā lielu ieguldījumu deva Nissan inženierizstrādes bāze Japānā. Qashqai tiks ražots Nissan rūpnīcā Sanderlendā, Anglijā.

Qashqai pārdos ne tikai Eiropā, bet no Sanderlendas rūpnīcas eksportēs arī uz Japānu, kur tas nosaukts par Nissan Dualis, kā arī uz Tuvajiem Austrumiem un aizjūras tirgu.

Qashqai uzskatāms par krossovera modeli, jo tā pasažieru automobiļa iezīmes ir apvienotas ar 4x4 iezīmēm. Qashqai augšdaļa atgādina dinamisku pasažieru automobili ar vienmērīgu, dinamisku formu, kam ir izteiksmīga plecu līnija, kas aizmugurē tiek paaugstināta – šis dizaina elements ir līdzīgs Murano. Automobiļa apakšdaļa pauž SUV raksturīgo izturību un stabilitāti, pateicoties lieliem, izteiksmīgiem riteņu lokiem, nedaudz palielinātam klīrensam un mērķtiecīgam veidolam.

Salons ir izstrādāts tā, lai vadītāja kabīne būtu jūtami atdalīta no priekšējā pasažiera sēdekļa. Dziļi izvietotie mēraparāti piešķir braukšanas videi sportisku izskatu, to vēl vairāk pastiprina paaugstinātā centrālā konsole. Taču vadītāja un pasažieru telpa ir pietiekami plaša, ietilpīga un komfortabla.

Pēc lieluma Qashqai atrodas starp C segmenta hečbekiem un SUV automobiļiem. Tā garenbāze ir 2630 mm, tas ir 1610 mm augsts, 1780 mm plats un 4310 mm garš. Qashqai ir apmēram 100 mm garāks par tipisku hečbeku un 150 mm īsāks par tipisku SUV automobili. Tas ir arī 100-150 mm augstāks par konkurējošiem hečbekiem, bet 130 mm zemāks par SUV automobiļiem.

Qashqai tiks piedāvāts ar četriem dažādiem dzinējiem – diviem dīzeļdzinējiem un diviem benzīna dzinējiem. 1,6 litru benzīna dzinējs nodrošina 115 ZS jaudu un 160 Nm vilkmi, bet 2,0 litru dzinējs nodrošina 140 ZS un 200 Nm. 1,5 litru un 2,0 litru dzīzeļdzinēji nodrošina 106 ZS un 150 ZS jaudu un attiecīgi 240 Nm un 320 Nm vilkmi.

Atkarībā no izvēlētā dzinēja ir pieejamas arī vairāku veidu pārnesumkārbas: piecu un sešu pārnesumu manuālās transmisijas, jauna sešu pārnesumu automātiskā transmisija un Continuously Variable Transmission (CVT) transmisija ar manuālo režīmu.

Abi 2,0 litru dzinēji ir savietojami ar moderno ALL - MODE 4x4 sistēmu, kas sniedz papildu drošību un stabilitāti ekstremālos apstākļos.

Uzrunājot prezentācijas pasākuma dalībniekus Parīzē, K. Gosna sacīja: “Eiropas pircēji vēlas visu – dinamisku dizainu, lielisku veiktspēju un pievilcīgu augstākās klases salonu. Qashqai piedāvā to visu, tādēļ tas veicinās mūsu tirdzniecības pieaugumu Eiropā un palielinās Nissan atpazīstamību kā patiesi drosmīgu, rūpīgu un novatorisku Japānas zīmolu.”

“Mēs lēšam, ka vidēji gadā Eiropā tiks pārdots vairāk nekā 100 000 Qashqai automobiļu – un 80 procenti no šiem pircējiem iegādāsies Nissan automobili pirmo reizi. Pirms Qashqai viņi lietoja luksusa C segmenta automobiļus, kompaktos 4x4 vai D segmenta automobiļus,” K. Gosns piebilda.