Pirmā kupeja – krosovers atdzimst un turpina savu uzvaras gājienu / SIA NORDE / Jaunumi

Pirmā kupeja – krosovers atdzimst un turpina savu uzvaras gājienu

Košas, dzīvespriecīgas krāsas, netradicionāls, Londonas iedvesmots dizains, komfortabls salons, ērta braukšana un saprātīga cena – šie bija galvenie iemesli, kuru dēļ pirms desmit gadiem Nissan radītais “dīvainītis” JUKE kļuva par dižpārdokli. Šogad Eiropu sāk iekarot japāņu izgudrotās kupejas – krosovera pilnībā jaunā versija.

“Cilvēkiem vienmēr ir patikuši universāli, ietilpīgi auto ar vērā ņemamu veiktspēju. Pēc Nissan JUKE pirmizrādes atklājās, ka jaunā kombinācija “izskatās kā kupeja (coupe), taču īstenībā ir stilīgs krosovers (crossover)” var būt ļoti piemērota gan aktīvai dzīvei pilsētā, gan izbraucieniem dabā,” stāsta autodīlera “Norde” Tirdzniecības nodaļas vadītājs Eduards Ptičkins. Toreiz JUKE radīja īstu apvērsumu auto industrijā, ne velti desmit gadu laikā ir pārdots vairāk nekā miljons šādu auto un šodien kupeja - krosovers ir teju ikviena sevi cienoša autoražotāja piedāvājumā. Salīdzinot, piemēram, ar SUV, šīs kategorijas auto ir mazāki dzinēji, zemākas ekspluatācijas izmaksas, efektīvāks degvielas patēriņš un vērā ņemams komforta līmenis. Interesanti, ka jaunā Nissan JUKE versija ir radīta Eiropai. Tās dizains ir tapis Nissan Eiropas dizaina studijā Londonas centrā. Ražošana līdz šim notika lielākajā Lielbritānijas autorūpnīcā Sanderlendā. Pats ražotājs lēš, ka aptuveni 70% mašīnu tiek pārdodas Eiropā, atlikusī daļa britu iekšējā tirgū. 

“Mūsu darba skaistums slēpjas tajā, ka smeļamies iedvesmu no tik daudziem cilvēkiem un vietām. Veidojot jauno JUKE mēs sadarbojāmies ne tikai ar Nissan Eiropas tehnisko centru un kolēģiem Japānā, bet arī iespaidojāmies no Londonas plašās dizaina un mākslas ainavas,” stāsta Nissan krāsu, materiālu un apdares dizainere Karīna Džiačeti. Nenoliedzami, JUKE dizains ir kļuvis izsmalcinātāks, auto salons - plašāks nekā priekšgājējam. Tomēr mašīnu tāpat rotā ikoniskie apļveida dienas gaismas lukturi. Ir pieejamas vairāku krāsu kombinācijas virsbūves, jumta un salona apdarei, kas ļauj padarīt mašīnu ļoti personisku.

Mazliet ir mainījušies arī ņiprā japāņu auto tehniskie raksturlielumi. Pilnīgi jaunais Nissan JUKE ir 75 mm garāks (4210 mm), 35 mm platāks (1800 mm) un 30 mm augstāks (1595 mm). Bagāžas nodalījuma tilpums ir 442 litri. Vienlaikus mašīnas svars ir 23 kilogramus mazāks nekā iepriekšējai versijai. Nissan JUKE ir aprīkots ar viena litra trīs cilindru DIG-T benzīna turbodzinēju, tā jauda ir 117 ZS. Auto pieejams ar sešpakāpju manuālo vai septiņpakāpju automātisko pārnesumkārbu un vairākiem braukšanas režīmiem, tādējādi vadītājs var bez piepūles piemērot savu braukšanas stilu jebkuram scenārijam uz ceļa.

JUKE ir pārpilns ar Nissan jaunākajām tehnoloģijām, piemēram, uzlaboto “ProPILOT” tehnoloģiju (autonomas vadīšanas sistēma), adaptīvo kruīzkontroli, ceļa zīmju, gājēju un velosipēdistu atpazīšanu, automātisko bremzēšanu, aklo zonu kontroles un joslas noturēšanas sistēmām. Tāpat mašīnā ir pieejama “NissanConnect” informācijas un izklaides sistēma ar astoņu collu skārienjūtīgu ekrānu. Cita starpā tā ļauj arī atslēgt auto, izmantojot viedtālruni.

“Nissan ar ekstravaganto JUKE bija pirmie, kas pavēra ceļu jaunai auto kategorijai – kupeja–krosovers. JUKE vienmēr būs pirmais, rādot virzienu tās tālākai attīstībai,” uzsver Eduards Ptičkins.